ABC-Hippique.nl

Een vak-idioot.Tot die categorie behoor ik wel denk ik. Ik was acht jaar toen ik van de opleiding in Deurne hoorde en zei: "Mam, daar wil ik naar toe!" Mijn moeder zei: "Ok, maar dat kunnen we later nog wel eens bespreken wanneer je wat ouder bent, misschien is het dan weer anders". Maar het werd dus niet anders, in één rechte streep ging ik door. Nou ja, bijna dan, het leek mij zinvol om na de MAVO toch nog de HAVO te doen. Ik was realistisch genoeg om in te zien dat je na je "paarden-carrière" - zo maar wat kan gebeuren met een lelijke val ofzo- , niet zover komt met alleen de MAVO. Met ook nog een HAVO-diploma kon ik altijd nog eventueel een HBO opleiding gaan volgen.
Dus ik was 4 jaar: mijn eerste pony ritje. 5 jaar: op manege les. 8 jaar: een eigen pony. 12 jaar: mijn eerste B-wedstrijd (groep-dressuur, jawel). 16 jaar: een nieuwe, grotere pony. 19 jaar: mijn eerste paard en na de HAVO naar Deurne(NHB)! Ik werd in heel mijn ponytijd L2 dressuur en L springen. Ik moest het in mijn 'upje' rooien, ging te pony/paard langs de weg naar club-les, een trailer hadden we niet, ouders die met mij mee konden op wedstrijd was geen optie i.v.m. hun eigen drukke bedrijf en wanneer ik op wedstrijd wilde, moest ik ervoor zorgen dat ik mede clubgenoten warm kreeg om mee te gaan, anders reed de vrachtwagen niet. Ik was er maar druk mee.
Maar ik werd aangenomen in Deurne, ondanks dat ik niet heel veel bagage had aan paardenkennis vanuit de familie, ik was gewoon "donders handig" en door mijn leergierige instelling goed voorbereid.
Na Deurne heb ik bijna 25 jaar een eigen bedrijf gehad, manege, pension, africhting, instructie, training, verkoop, etc. Ik leidde paarden op in vooral dressuur en t/m Prix St George, reed vele rassen, gaf als instructeur niveau 4 heel veel les, werd jurylid tm ZZL, gaf nog les op het Terra MBO sport (opleiding PDA tussendoor) en nadat mijn bedrijf verkocht was ben ik naar Twente gekomen.
Door de jaren heen heb ik heel veel geleerd, kennis vergaard, nieuwsgierig als ik ben, altijd op onderzoek uit en puzzelen naar het hoe en waarom bij alle voorkomende poblemen van paarden, ruiters, zadels, etc. Nooit kort door de bocht, altijd bedenken dat een probleem een oorzaak heeft die je boven water moet zien te krijgen. In alle rust en met veel geduld. Mensen die mij kennen weten dat ik veel geduld heb, rustig en consequent ben, recht door zee kan zijn. Dat ik niet probeer te oordelen en het ook altijd van "de andere kant" bekijk. Ik geef met veel plezier les op álle niveau's en aan alle rassen omdat iedereen recht heeft op kennis en hulp. Daarnaast heb ik een positieve en opbouwende instelling! Contact
meer op: www.paard-educatief.nl
In 2015 verhuisde ik naar Twente. Geen eigen stal meer en met nog maar één paard. Het was een omslagpunt en zeker behoorlijk wennen. Ik had mijn werk in Assen bij AOC Terra en al gauw kreeg ik ook lesklanten in de regio Twente. Dus in een gat viel ik niet echt en het bedrijf heb ik ook niet echt gemist. Zwaar werk en lange dagen. Daar kon ik wel zonder. Bovendien had ik nu weer een hobby: Paardrijden. Met mijn eigen bedrijf was het veel meer móeten dan mogen: rijden was ondereel van mijn werk.
Omdat het lesgeven in Assen in de vakanties nooit doorliep, besloot ik wat anders te zoeken voor meer vastigheid en liep tegen de vacature op bij de zadelmakers van DEVOUCOUX (Frankrijk). Dat profiel paste mij op alle fronten en na een intensieve opleiding van fulltime 3 weken, werd ik aangenomen en ging aan de slag. Ik heb dat bijna 2 jaar gedaan en ontzettend veel gezien, gedaan en geleerd natuurlijk. Je komt overal, vooral in de internationale paardensportwereld, de prachtige grote sportstallen met rijke buitenlandse klanten, die nog meer bekend zijn met het zadelmerk DEVOUCOUX.
Maar het ondernemen en de vrijheid die erbij hoort, dat miste ik het meest. De druk van een baas die iets van je verlangt, een target, héél, heel veel uren maken, en héél veel kilometers, maakte dat ik bedacht dat ik het toch anders wilde. Mijn hart ligt te veel ook bij rijden en lesgeven om alleen maar zadels te doen. Mijn eigen tijd weer indelen en meer mijn hart volgen maakte dat ik het bedrijf ABC-Hippique oprichtte.
Met ABC-Hippique staat eigenlijk het lesgeven en geven van advies centraal. Consultancy.Op het gebied van lesgeven, rijtechniek, training, zadels, bitten en inmiddels ook Acupressuur voor paarden vanuit de TCM filosofie. Daarnaast begeleid ik af en toe (buitenlandse) mensen in Nederland met hun paardenbedrijf die wat hulp in stal-management kunnen gebruiken en een "weg-wijzer" nodig hebben om hier in Nederland wat voeten aan de grond te krijgen. Kennis moet je delen omdat ik vind dat het de paarden ten goede komt. Het meeste leed en de onnozelste ongelukken ontstaan door onkunde. Dus kennis moet je niet voor jezelf houden, maar doorgeven.
Ik blijf ook na Devoucoux zadels verkopen, heb inmiddels een opleiding voor het vullen van zadels gevolgd bij Ninon Schutte(de zadels van Devoucoux waren met foam gevuld) en ben vanaf 2019 fulltime actief met het geven van lessen en adviezen, passen van bitten (en adviseren in alles omtrent de aanleuning), vullen van zadels, en aanmeten van de nieuwe zadels van Ninon Schutte. Omdat ik in het verleden altijd heel fijn op Schutte zadels gereden heb sta ik 100% achter dit merk. Daarmee ben ik dealer van Shutte-zadels.
Andele Brenninkmeijer
Consult mbt zadels&bitten
Trainer/Coach/Instructeur
KNHS-Level IV
KNHS-jurylid ZZL
Acupressuur paard
adres:
Hoffmansweg 12
7671SM Vriezenveen (ov)
tel: +31-6-36141357
Zadels&Prijzen
Bitfitten&Prijzen
.jpg?etag=W%2F%22127fc-167c6d05000%22&sourceContentType=image%2Fjpeg&ignoreAspectRatio&resize=173%2B99&quality=85)
Copyright @ All Rights Reserved